Word of Mouth sebagai Efek Respon Positif dari Kepuasan Konsumen dan Dampaknya pada Pembelian Kembali: Studi Kasus Mahasiswa sebagai Konsumen Yoghurt Activia

Authors

  • Enggal Sriwardiningsih Bina Nusantara University

DOI:

https://doi.org/10.21512/bbr.v2i1.1154

Keywords:

word of mouth, satisfaction, purchase decision

Abstract

This research want to know word of mouth as respon positive effect from consumen satisfaction and impact to repurchase. Methodology used provement of statistical test, liket scala, and a path analysis. The data came from primer sources by cross section with quesioner amount one hundred participan. Result of this riset significanly word of mouth as efek respon positif from consumen satisfaction and impact to repurchase, but interesting found that no signifikan relation between consumen satisfaction with repurchase, for his product may be another kind of consumer behavior work.
Dimensions

Plum Analytics

Author Biography

Enggal Sriwardiningsih, Bina Nusantara University

jurusan Management

References

Collin, P. H., & Ivanovic, A. (2004). Dictionary of marketing (3rd ed.). United States of America: Bloomsbury Publishing.

Gerson, R. F. (2002). Mengukur tingkat kepuasan panduan menciptakan pelayanan bermutu. Jakarta: PPM.

Hasan, A. (2010). Marketing dari mulut ke mulut. Yogyakarta: Media Presindo.

Indriantoro, N., & Supomo, B. (2002). Metodologi penelitian bisnis untuk akuntansi dan manajemen (1st ed.). Yogyakarta: BPFE.

Irawan, H. (2003). Indonesian customer satisfaction: Membedah strategi kepuasan pelanggan merek pemenang ICSA. Jakarta: Elex Media Komputindo.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2008). Manajemen pemasaran Jilid 1 (12th ed.). Jakarta: Indeks.

Kuncoro, M. (2009). Metode riset untuk bisnis dan ekonomi (3rd ed.). Jakarta: Erlangga.

Solomon, M. (2009). Consumer behaviour buying, having, and being (8th ed.). Prentice Hall.

Riduwan, & Kuncoro, E. A. (2008). Cara menggunakan dan memakai analisis jalur (2nd ed.). Bandung: Alfabeta.

Santosa, P. B., & Ashari. (2005). Analisis statistik dengan Microsoft Excel dan SPSS. Yogyakarta: ANDI.

Sekaran, U. (2006). Metodologi penelitian untuk bisnis (4th ed.). Jakarta: Salemba Empat.

Sernovitz, A. (2006). Word of mouth marketing: How smart companies get people talking. Chicago: Kaplan Publishing.

Silverman, G. (2001). The secret of word of mouth marketing: How to trigger exponential sales through runaway word of mouth. United States Of America: Amacam.

Sugiono. (2007). Statistika untuk penelitian. Bandung: Alfabeta.

Suliyanto. (2005). Analisis data dalam aplikasi pemasaran. Bogor: Ghalia Indonesia.

Supranto, J. (2006). Pengukuran tingkat kepuasan pelanggan. Jakarta: Rineka Cipta.

Downloads

Published

2011-05-30
Abstract 699  .
PDF downloaded 926  .